lördag 11 juli 2009

Dag 145, Jacksonville, FL - Mission Abort.

Som ni som läst föregående inlägg kanske förstått så skulle vi egentligen spendera dagen kring John F. Kennedy Space Center och Cape Canaveral för att se uppskjutet av rymdfärjan.
Så blev inte fallet.
Idag på förmiddagen så avslöjades det via Twitter att uppskjutet inställs på grund av att uppskjutningsplattformen blivit träffad inte mindre än 11 gånger av blixten dagen innan.
Surt.
Den positiva sidan av det hela var att uppskjutet bara flyttades fram 24 timmar. Vi bestämde oss för att inte stanna i Daytona och istället bege oss en bit norrut, till Jacksonville, för att här invänta beskedet om uppskjutet kommer att ske imorgon, söndag.

När vi först satte oss i bilen efter att ha klämt en frukost på det gudomliga Quiznos Sub, så ställde vi in GPSen på Hotellet som Jocke tidigare bokat.
Men tro fan att den lösaktiga kvinnan som bor i GPSen inte ville hitta adressen. Inte ens de mest desperata försök att lokalisera Hotellet fungerade.

Efter att ha surfat lite bisarrt dyr 3G så lyckades vi lokalisera hotellet, som för övrigt är sjukt fräscht.
Vi har haft en massa tur med hotellrum på sista tiden, och det finns faktiskt bara en person att tacka för det.. Madeleine Ingevald!
...Och hotwire.com.. men utan Madde så hade vi förmodligen legat i nåt risigt motellrum istället för att ligga i varsin tjockis-amerikansk säng och titta på Discovery i HD.

Här kommer en liten konversation som jag nyss hade med min bror..

J.L - "Jävla _ _ _ _ _, helvetes jävla _ _ _ _ _!"
P.L - "Vad är det nu då?!"
J.L - "_ _ _ _ _!! _ _ _ _ _ _ _ _ _!"
P.L- " Vad?"
J.L- "Aerosmith har konsert i Atlanta den 15onde!" (samma dag Jocke åker hem)
P.L -"Nääe?!"
J.L- "_ _ _ _! _ _ _ _!

Haha.. Nu tycker jag lite synd om min bror, som hade gjort det mesta för att få skaka Steven Tylers hand.. eller genitalier..

Nu hoppas jag att alla håller sina fingrar för att vädret imorgon kommer att bli bra, för i sådana fall kommer vi att få uppleva en uppskjutning av en bemannad rymdfärja..


5 kommentarer:

Anonym sa...

Hur blev det??? Såg ni något uppskjut??? :) Snart kommer du hem!!! Wihooooo!! Puss & kraaaaaaaaaaaaaaam!!

Anonym sa...

Glömde, de va syster som skrev :)

Jag sa...

Hej bubben ! tråkigt att ni inte fick se uppskjutet.... vafan 11 ggr blivit träffad av blixten ?! det är ju helt stört, haha. jacksonville.. varför känner jag igen det mån tro ? elle rär det för att jag tänker på michael jackson mån tro.. hursomhelst är det fortfarande sjukt kul att följa dig på bloggen :D och vet du. idag åker jag ner till Sthlm igen, imorgon har jag mina 2 intervjuer.. spännande spännande. håll alla dina russinfingrar och tår för dig ! ;) hihi. puss o kram från ovan

sis sa...

Ring till er syster!!!!! Igen... :) Massor med kramar!!!!!!!!!!!!!!!!

Sis sa...

KÖR FÖRSIKTIGT!!!!!! Hör av dej snart..... Annars blir man ju orolig... Love you!! Puss!!!