torsdag 2 juli 2009

Dag 136, Orlando, FL - Solbrännor & Nonsens..

Guten tag!

Eftersom att brorsan nu har kommit på besök så har det inte blivit så mycket bloggande på sista tiden jag ska försöka förbättra den delen inom kort..
Jocke kom till Atlanta med fligt DL173 från Stockholm. Han skulle landa 17.15 och jag åkte dit lite i förväg för att vänta in honom.

När jag kom fram till Atlanta International Airport så parkerade jag bilen och gick in på South Terminal för att kolla ankomsttavlan. Ingen DL173 fanns med på någon ankomsttavla. ”hmm”, tänkte jag , i tron om att jag åkt till fel flygplats. Efter att ha frågat den extremt oentusiastiska informationspersonalen så fick jag reda på att jag visst var på rätt flygplats, men det fanns inget svar på varför det inte fanns någon information på tavlorna. När klockan slog 18.15 så kom Jocke till Ankomstlobbyn och letade med blicken efter sin lillebror. Jag smög mig på honom och stod bakom honom i ungefär 1 minut tills han äntligen vände sig om.
Riktigt konstig och skön känsla att träffa brorsan efter så lång tid.

Vi satte oss i bilen och åkte mot Motellet där jag och PJ tagit in en dag tidigare. Innan detta hade han självklart, enligt överenskommelse, lämnat över snuset till mig. Glorious, Glorious Rapé!
Vi började planera vart och när vi skulle börja ta oss ned till Florida och kom fram till att den 1a juli verkade vara ett bra datum.. Dagen efter han kommit.

I Onsdags åkte vi från Atlanta till Orlando, en resa som tar cirka 8 timmar med bil, ingen större fara med andra ord.
Vi hade bokat hotell i förväg och kom fram till ”Monumental Hotel”, som ligger precis vid SeaWorld och alla andra stora nöjesställen som Orlando är känt för.
Som ni kanske tidigare har läst på bloggen så har det förekommit en del sömnpratande under resans gång. För det mesta så är det jag som har stått för det, men nu när Jocke har kommit så har jag fått lite konkurrens. PJ’s klassiker är när vi kom till Denver efter en 23 timmars bilfärd ifrån Seattle och vi precis gått och lagt oss. Han började gagga om att det var någon som höll på att sno hans necessär som stod precis vid det något öppna fönstret.
Jag har gjort ett par klassiker, varav en ägde rum i bilen mellan Seattle och Denver. Jag ryckte uppenbarligen tag i GPSen och började snacka om att vi åkte fel väg. Tydligen hade jag vaknat häromdagen och skrikit att PJ skulle kolla på någonting som var ”coolt” inne i motellrummet. Jag kommer ihåg cirka 15% av vad jag snackar om i sömnen.
Jocke har redan dragit sin klassiker. Den kom igår kväll.
Här följer konversationen jag hade med min sovande bror.

(Jocke ”vaknar” och tittar mig rätt in i ögonen med sina ögon lätt skelande)
J:”Mullinöx snu gröö hmm snepp… nee naa pan daka bröp.. nenne na hamman hmm.. meme meme.. mene.. jana ryn sova iman nann? Rere..”.
P:”…..Vad fan sa du…?”
J:”Jene nene ndj ibland ju!”
P:”Hahahaha! Jaha! Du säger det?!”
(Jocke vänder sig om och trycker ned huvudet mellan ett par kuddar)
PJ:”Pontus.. Vafan sa han för någonting?”
P:”Haha! Jag tror att han menar att vi ska sova nu, eftersom att vi ska upp tidigt imorrn..­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ Och nu skäms han eftersom att han vet att han har pratat i sömnen!”

Det var så jävla roligt… En sån där sak som man önskar att man hade haft på film.

Idag så aktiverade vi oss genom att åka till vattenlandet ”Wet and Wild”, som bara ligger ett par kilometer ifrån Hotellet vi nu bor på.
Helt sjukt kul var det! Vi åkte de mesta attraktionerna och garvade så hårt så att magen gjorde ont. Det blev, trots att det är ”lågsäsong” här i Florida, en hyfsat fin dag med en hel del solsken. Om man frågar min kära bror så blev det nog lite för bra väder. Det är nämligen så att Jocke är lite… rödlätt.. Han har lite svårt för det där med solen… Eller så har solen svårt för honom.. Han går hursomhelst runt här på hotellrummet nu och frågar frekvent om vi vet något Apotek som har öppet 24 timmar. Han är RÖD! Nu menar jag inte Göran Persson-röd. Utan mer Lars Ohly-vinröd! Sjukt kul!

Efter att vi kommit hem, duschat oss rena och slappat ett tag så stack vi iväg till T.G.I Fridays och beställde en varsin burgare med Sweet Potato Fries, någonting som är sjukt underskattat!
Efter det drog vi iväg till Wal-Mart i utbildningssyfte. Adjektiv kan spys ut över Wal-Mart varuhusens storlekar, men jag tänker inte ens försöka att beskriva den massiva mängden skit och krimskrams som finns innanför dörrarna..

Nu har vi tagit oss tillbaka till Hotellet och jag tog precis en liten paus ifrån skrivandet och åkte till Walgreens med brorsan för att skaffa kylbalsam och allt vad det nu heter.

Imorgon drar vi iväg till Tampa, vänta er en uppdatering därifrån!

Inga kommentarer: