tisdag 30 juni 2009

Dag 134, Atlanta, GA - Besök

Då har vi pallrat oss från Alabama och befinner oss nu i Atlanta i Georgia.. Vet inte riktigt om det finns en Svensk översättning på "Georgia". Har funderat lite på det och kommit fram till att det i sådant fall måste heta "Georgien".. Vilket är ett land?
Förhoppningsvis så finns ingen översättning, för alla vi vet ju att i stort sett allt på Engelska som översätts till Svenska blir sådär fruktansvärt mesigt. Som med filmtitlar!

Nu är vi i Atlanta. Eller "The Capital of the South" som den kallas. Verkar vara en ganska fin stad, men att slå på nyhetskanalen var sådär. Ett spontant mord, något parkeringsgarage som kollapsat, osv.

I detta nu så sitter min bror på ett flygplan någonstans över Atlanten och är förbannad. Inte för att han inte vill komma fram, men för att han, likväl som jag, hatar att flyga.
Han kommer att komma fram om cirka 7 timmar, och jag ska då försöka möta upp honom på flygplatsen och ta honom hit till motellet. Kan bli en intressant historia eftersom att Atlantas flygplats är stor som fan.

Någonting som är lite grädde på moset (vafan är det för uttryck?) är att min kära bror har tagit med sig snus hemifrån Svealand! Därför kommer jag att nr honom att öppna resväskan redan innan jag hälsat på honom, eftersom att jag inte har snusat på över en vecka nu.
Det är inte bra att inte snusa.
Jag får konstiga drömmar och ont i huvudet.
Nu inatt så drömde jag att Michael Jackson var blind och spelade piano och vann American Idol. Uppenbarligen så upprörde MJ's vinst mig, och jag (som satt i publiken) reste på mig och började skrika oförståeliga ting.
Jag måste sluta snusa..


Inga kommentarer: