måndag 8 juni 2009

Dag 111, Salt Lake City, UT - förbannad..

Jadå.. Nu är vi i Salt Lake City. Staden som har hållit OS två gånger och där mormoner strapatserar fritt på gatorna, härligt!

Staden har en ganska kompakt kärna och är inte regelrätt vacker.. Men det är något i luften som gör att det känns lite hemtrevligt.. Kanske det är pappersbruket som bidrar till doften..
Vi bor på ett Hostel (för första gången i USA) som ligger på F Street. Det är lite konstigt eftersom att det är ett vanligt villaområde.
Trots en del avföring på badrumsgolvet och en extremt hög narkotikahalt i blodet hos den gemene gästen så är det faktiskt ett ganska bra hostel.. Eller härberge..

Igår såg vi den nya Will Ferrell filmen "Land of the Lost", som kommer ut i Sverige i mitten av september. Den var, som alla Will Ferrells filmer, riktigt bra och förjävla rolig.

För något år sedan så satte jag mig ned och gjorde en lista över en massa saker som gjorde mig förbannad, och lade sedan ut den på Facebook. Såhär ett tag efter författandet av listan så har jag märkt att det finns en hel del att tillägga, och många av punkterna har genererats fram av den här resan, så nu tänkte jag skriva ned ett par utav punkterna, så får vi se om några utav er sympatiserar med mig..

• Folk som visslar i en kö borde förflyttas till en annan kö.. Death Row..

• Folk som tror att jultomten kommer från Nordpolen.. Han kommer från Rovaniemi!

• iPhone.. Missförstå mig inte.. Jag älskar den, men fanskapet går inte att prata i!!

• Folk som refererar till objekt som "han/hon".. Undrar vem som bidrog med den punkten på listan..

• Att basket (eller som det heter på riktigt; "korgboll") är större än hockey och petar hockeyn från TV-tablån i USA.

• Folk som klagar på medelålders personer som jobbar på diverse snabbmatsrestaurang. Allvarligt, han/hon jobbar på donken vid 40 års ålder..Big Chocker att det är en idiot..

• Folk som skriver saker som "Big Chocker" i en Svensk text för att verka Amerikaniserade..

• Pär Lernström.

• Samtliga Svenska medvindssupportrar. Vem bryr sig om Söderling nu?

• Svenska landslaget i fotboll..

• Folk som fortfarande blir förbannade för att vi förlorar i Fotboll..

• Tiggare som har dyrare skor än en själv.

• Lonely Planets inkorrekta pristabeller.

• Folk som fortfarande drar " Vita huset brann ned, och allt som står kvar nu är en svart Barack".. Snälla rara.

• Att INGA prislappar i USA visar pris ink. Skatt..

• Patrik Ekwalls inkompetens inom Hockey.

• Australiensiska och Nya Zeeländska hus som totalt saknar isolering.

• Inreseformulär.

• De extremt små vattenglasen på flyplan. De borde marknadsföras som "vattenshots"..

• Att alla svenskar (inklusive undertecknad) klagar på det svenska skattesystemet vart i världen vi än kommer..


Det var en liten del av alla faktorer som framkallar mord och krig här i världen. Jag tänkte skriva av mig då och då på det här sättet så att ni inte behöver läsa om mig på aftonbladets nätupplaga angående mord inom ett par veckor..

Imorgon ska vi åka till Washington. Och för er som tror att jag menar Washington D.C när jag skriver Washington kan sätta er och Googla Amerikas delstater..



3 kommentarer:

Anonym sa...

Min älskade efterlängtade son, börjar du/ni bli uttråkade...?Eller vad är det som trycker dej som värst...? kramar från en lite orolig MammaPia

Den där som bidrog med en av punkterna i irriationslistan sa...

"Folk som refererar till objekt som "han/hon".. Undrar vem som bidrog med den punkten på listan.." haha, VAD menar du nu pontus ?! haha. förlåt, hoppas att jag inte gjorde dig sååå förbannad som det verkar, var det verkligen så hemskt att tvingas stå ut med mig dom där dagarna...? haha. jag gillar din nya hatar-lista och bara skrattar när jag läser den ! vad kul att jag också fick äran att få vara med :D haha. För övrigt så - spännande med Salt Lake city ! fräänt =) men kanske inte så fränt med avföring på golvet och en jättehög rumskompis (eller hur det nu var..) okey, washington ! ja, jag måste nog googla, för jag vet inte var det ligger faktiskt :) anywho. du saknas och snart ses vi igen ! om jag nu får den där på Gärdet.. jag ska strax sammanfatta ett längre mail om detta. Puss och kram, ses på stan !

Anonym sa...

I told you!!! Iphone e grym, men helt värdelös som telefon!!!! :) Hoppas ni ändå har det grymt!! trots allt hat...:)
puss & kraaaaaaam från syster!!!