fredag 19 juni 2009

Dag 122, Denver, CO - Jag har blivit min syster..

...Blivit din syster?? vad fan menas med det?

Nar jag var yngre sa hande det ibland att jag akte med min syster in till stan och shoppade. Det blev oftast (alltid ar nog mer korrekt) heldagar med massvis av butikstopp.. "jag maste bara titta!!"..
Nar det hande att jag faktiskt kopte nagonting sa blev syrran alltid entusiastisk.. Hon ville hjalpa till, kolla priser och allt mojligt..

Nar det hande att nagonting jag kopte gick sonder eller var nagot annat fel pa sa tog det hus i helvete. Systern min blev tokig! Hon skulle alltid aka in och byta ut grejerna och till raga pa det kanske ge manniskan (som gud forbjude ibland var otrevlig) en ordentlig avhyvling.
Jag ar lillebror. Jag tyckte att det var lite jobbigt och kanske till och med lite pinsamt att sta brevid och se min syster sta och tjafsa..
Nu, 20 ar gammal, verkar jag ha blivit likadan.

Jag alskar det..

Vad jag syftar pa ar saklart hyrbilsharvan.
Jag tycker att vi har fran forsta borjan betalat alldeles for mycket pengar for hyrbilen (trots att jag vet att vi valt det billigaste och basta alternativet) och kanner att jag vill ha lite mer valuta for pengarna.
Forsta bilen vi fick var en Dodge Avenger.. Den fick dem tillbaka efter drygt 100 mil. Jag skyllde pa att det var fel med styrningen, vilket det inte var.
Bilen vi fick som ersattning var den lilla silvriga Pontiac Vibe G6. Den fick de tillbaka efter tva veckor for att "det var fel pa bromsarna och farthallaren", vilket det inte var.
Eftersom att jag "blivit tvungen att lamna tillbaka tva hyrbilar pa grund av att de inte var i gott skick" sa ville jag ha en gratis update. Det blev en Nissan Rouge Mini SUV. Helt okej bil men riktigt, riktigt ful.

Jag vill inte aka runt i en ful bil.
Vi akte darfor tillbaka dit idag, mestadels for att se vad det skulle kosta att uppdatera bilen till en lite sportigare modell tills bror min kommer over. Men jag kunde inte halla mig och berattade for den ryska mannen i receptionen att jag har problem med ryggen och att Nissan Rouge inte hade nagra bra justeringsmojligheter. Sjalvklart kan de inte saga nej till en manniska som lider, och darfor fick vi lamna in den och valja en ny bil.
Dogde Nitro SLT. 3.7 Liters V6a blev resultatet av min ryggskada.
Tack!

Nu vill jag kora den dar bilen, bli trott pa den, lamna tillbaka den och fa en battre...
Haha..

Mycket vill ha mer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat syrran!

Sis sa...

Haha!! Bra att jag lärt dej nånting iallafall!! :) Kunden har ALLTID rätt & personal är nästan i regel alltid (som jag brukar säga) Dumma i huvudet...!! :) Kraaaaaaaaaaaam!

Solomanen som fick återfall i helgen sa...

Haha, det där kallas girighet ! haha. men snällt av dem att du alltid fått en ny iaf ;) mycket vill ha mer ja, sån är definitivt jag också ! vet ni pojkar att sommaren har kommit till sverige nu verkar det som, på riktigt :D midsommar har varit helt underbar, så gissa vad jag gjort om dagarna ? jajjemänsan, jag har stekt som aldrig förr ;) hehe. eller där ljög jag nog, för det har jag visst gjort förr.. aja, nog pratat om det ! kul att ni gillade Seattle o att ni kände er hemma i den staden. Spännande nu med Denver o nästa resmål. jag hänger med här o längtar till nästa inlägg ! kör försiktigt o ha det toppen ! =) pusspuss o kramkram