tisdag 16 juni 2009

Dag 119, Seattle, WA - Weekend..

Halla dar.

Det har varit lite daligt med bloggandet de senaste dagarna, mestadels for att det har varit mycket i gorningen..

I helgen sa blev vi overbjudna till Louisa, som ocksa ar har i Seattle som AuPair. Vi bokade upp helgen genom att trycka in en fest pa fredagen och en konsert pa Lordagen. Mycket trevligt.
Det lagades god mat och bjods pa gott sallskap i form av Maddes och Louisas kompisar fran Mexico och Frankrike.

Pa nagot satt sa hade Louisa och Madde blivit tipsade om en konsert i Capitol Hill i Seattle. Det var ett Svensk band vid namn "Miike Snow" som skulle spela. Madde kopte varsin biljett till oss och pa Lordag kvall tog vi bussen fran Louisa i West Seattle till stallet konserten skulle vara pa.
Nar vi stod i kon in till stallet sa hojtade Madde till och sa at mig att kolla pa en kille som holl pa att ga in pa klubben..
Den rodhariga killen hon syftade pa sag exakt ut som en kille som brukar ga pa bussen kring Svanhagen pa Ekero.. Ni Ekerobor vet nog vem jag syftar pa.. Kort, Rodharig, speciell stil och skaggig.. Det visade sig att den rodhariga killen var trummis i bandet och Madde fragade efterat om han kom fran Stockholm, och han svarade Ja. Troxhammar narmare bestamt..
Liten varld? JA!

Bandet var ruskigt bra faktiskt och sa fort jag far tillfalle ska jag hamta deras album via iTunes.

Imorgon beger vi oss osterut.

2 kommentarer:

Hon som inte har fått sol på länge, men är ledig heeeela veckan lång :D sa...

Jassåni, nu drar ni österut ;) ska bli spännande att se var ni drar härnäst och om ni får vrida ratten någonting alls efter den bilsträckan ! haha. låter toppen det där att ni träffade tjejerna, måste ha varit hur kul som helst =) och roligt att ni lyckades pricka in en konsert med ett svenskt band också ! här hemma spinner allt på som vanligt.. midsommar på fredag, ska bli ruskigt kul, men önskar att vädret kunde vara bättre. här uppe i norr känns det som om det vore oktober, höst alltså. fruktansvärt deprimerande.. önskar jag var på varmare fronter, som ni. :) kör försiktigt, och ta hand om fötterna ! =) puss och kram

Söööster... sa...

Haha jag tror jag vet vem den röde e!! Han har en unge också? Tror de... Its a small world... :) Hoppas ni har et toppen!!!! Miss you! Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam!