onsdag 3 juni 2009

Dag 105, Las Vegas, NV - Glitter & Glamour... Och tiggare..

Jag vet inte om det har med mitt utseende att göra, mitt klädval eller min attityd. Men av någon anledning så dras tiggare till mig. Och då menar jag inte den sortens tiggare som sitter på gatan och håller tyst, utan den andra sorten, de som kommer fram till en, försöker att starta en konversation (som ofta är rätt lam på grund den otroliga retoriksbristen) för att sedan försöka lura av en pengar, på ett fredligt, men obekvämt sätt.

Och ni som känner mig vet att jag inte är den mest givmilda människan i världen när det kommer till att ge bort pengar till smutsiga främlingar som osar Jack Daniel's och Cola. I och med detta så uppstår alltid en liten pinsam tystnad efter jag avslagit fanskapets förfrågan. Själv brukar jag se den pinsamma tystnaden som en positiv sak (i mitt huvud så framstår det som om att jag faktiskt tjänar pengar på att inte ge honom några och jag börjar på tvångsmässigt sätt räkna ut vad jag "tjänar" i sekunden).
Hursomhelst så blev den pinsamma tystnaden lite längre än så idag när jag nekade en tiggande latinoamerikan på McDonalds. Han bestämde sig för att sätta sig ned på behörigt (men irriterande) avstånd och leka arga leken med mig. Under den ungefärliga kvart som han insisterande på att stirra på mig så hann han även trycka ut sig en massa blaja som allt slutade med "holmes" eller "homes" eller vad ordet nu är. Helt fantastiskt hur många talanglösa människor det finns där ute..
För er som undrar hur mycket jag "tjänade" så var det ungefär 3 dollar..

Igår så åkte vi till mitten av Las Vegas blvd (the strip) för att besöka de större spelhålorna.. Först åkte vi till The Palms (playboy) och kikade runt.. Det var inte något direkt drag där, så vi stack vidare till det lite mer berömda Bellagio..
Bellagio var sjukt häftigt. Extremt stora ytor överallt och smockfullt med människor som har lite för mycket pengar.. Till exempel så fanns det en hel del Black Jack bord med $300 som minsta insats. Det är mycket pengar.. En gammal tant satt och förlorade 500-mark efter 500-mark och verkade inte bry sig.. Äckligt..

Idag så besökte vi New York, New York som är ett ganska häftigt ställe, det är typ 5 höga byggnader som alla är replikor av kända byggnader i New York, typ som Empire State Building..

Dagens gärning blir nog att vi äntligen har fixat hållaren till GPSen så att vi nu slipper ha den i knäet hela tiden. För er som undrar så utfördes detta på det mest professionella sätt med hjälp av en orimlig mängd superlim och manskraft och signerades med mitt namn. Den där hållaren kommer att överleva krig, finanskriser och alla former av klimatförändringar.. Patentet är taget!

Eftersom att vi är i Las Vegas så är frågan oundviklig. Hur mycket pengar spelar vi bort?
Jadu. Med budgeten som vi besitter så blir det inte mycket pengar över till att spela bort, men självklart bidrar vi med pengar till de redan rika i form av små förluster vid slotsmaskiner och black-jack bord. Själv har jag en fantastisk otur i spel. Allvarligt.. Jag lovar att jag plockar ut det lägsta kortet ur en kortlek 10 gånger av 10 om målet är att plocka ut det högsta. Det hjälper inte att jag har sämre tempeament än en löpande tigermamma och detaljerat tänker ut det sätt jag en gång ska slå sönder en enarmad bandit varje gång jag förlorar, men men.
PJ försöker mer att dölja de känslor som kommer när han förlorar, och misslyckas med det ofantligt. Alltid så vill han att jag ska "gå kvitt eller dubbelt" om jag fortfarnande spelar när han förlorat. Ganska kul faktiskt.. Men på ytan är det nog jag som är den sämre förloraren..


Laddar upp ett par mobilbilder från de senaste dagarna.. Och på den nya bilen!












Inga kommentarer: