fredag 26 juni 2009

Dag 130, Memphis, TN - Vi kom, vi såg, vi vomerade..

God kväll!

När vi var uppe i Seattle hos Madde för någon vecka sedan så läste Madde några rader ur en bok hon hade som handlade om Svensk mentalitet.. En massa påståenden om Svenskar helt enkelt.
Många av påståendena var så sjukt träffande så att man började skratta. Men som med allt annat så tänkte man "det där stämmer in på Svenskar som fan!.. Men inte på mig.."
Jo tjena!
Efter att ha vistats i annan än svensk kultur i snart 5 månader så börjar man märka hur Svensk man egentligen är..

Ett bra exempel är dagens middag, som bestod av en Buffét på något white-trash ställe har i Memphis.
Vi stiger in med våra huvuden högt. Frågar den pyttelilla asiatiska damen vad buffén kostade (för att få en aning om hur mycket vi skulle äta för att "vinna").
Vi högg in och tog abnorma mängder på talriken för att maximera "vinsten". Efter ett tag började vi klaga på att vi började bli mätta, varpå jag påminde mig själv och PJ om att det inte handlar om hunger eller mättnad, utan om inställning! Vi skulle segra!
Efter två talrikar huvudrätt och en talrik efterrätt började magen säga ifrån. Vi kastade in servetten och såg våra förluster.
Detta följdes av att jag körde, lite fortare och mer vårdslösare än tillåtet, tillbaka till Motellet, och innan jag hunnit parkera så hade PJ börjat springa mot dörren. Han vann den striden.

I övrigt så har vi inte gjort så mycket idag.. Det har varit en slö dag, men ändå rätt skön.
Vi har framför oss att lista ut vilken väg vi ska ta till Atlanta och Georgia. Antingen blir det via Nashville, som ligger nordost om oss, eller så blir det via Alabama och genom Birmingham, vilket är en lite kortare väg.

Men först av allt ska jag försöka sova bort krampen i magen..



Inga kommentarer: