torsdag 18 juni 2009

Dag 121, Denver, CO - Och seeeen..

Sa hande i stort sett ingenting..
Konstapeln informerade oss om vad en "Elk" var for nagonting, vilket vi for tillfallet lyckades spela sa pass otroligt dumma sa att han trodde att vi faktiskt inte visste vad det var.
Orden; "I'm not going to write you a ticket" har nog aldrig kommit sa ovantat.. puh..


Efter den lilla incidenten sa fortsatte vi att kora vara 3-4 timmars pass genom natten. 21 timmar efter vi lamnade Seattle sa befann vi oss i Boulder.
Boulder ligger ett par mil norr om Denver och ar kant for att University of Colorado ligger dar. En ganska liten men hyfsat fin stad som nastintill utgor gransen for Rocky Mountains i Vast och de stora slatterna i Ost.
Vi bodde pa 12th Street pa ett Hostel som var helt okej. Det som var lite lustigt med det hela var att Hostelet lag mitt bland alla Fraternity houses. Forutom ett par smallare och lite skrik under natten sa verkade det dock inte vara nagon storre aktivitet ute i kvarteret, vilket valkomnades av vara extremt trotta hjarnor.


Att lamna Seattle kandes lite vemodigt, dels for att man faktiskt larde kanna den staden ganska bra efter att ha blivit guidad av Madde, och dels for att det var en grymt tid som vi spenderade dar.

Nu befinner vi oss hursomhelst i Denver, CO och har spenderat dagen genom att akt runt i staden, kollat in Colorado Avalanches hemmaarena Pepsi Center och akt till National Rental och klagat och bytt ut varan bil till en miniSUV.

Nu bor vi pa ett Hostel pa Race st en bit utanfor Denvers karna, och betalar $24/natt och person, vilket egentligen ar sjukt dyrt om man jamfor med vad det kostade att bo pa Hostel i Australien och Nya Zealand.

newsflash. Om drygt 11 dagar sa kommer bror min att mota upp oss i Atlanta, Georgia och spendera drygt 2 veckor pa vagarna med oss, kommer att bli grymt! borjar kannas att man har varit borta ratt lange nu nar man tanker pa nar man traffade familjen sist, 18 Februari.. For att inte tala om systern min som ar bosatt i Schweiz av alla javla stallen, henne har jag inte traffat pa snart ett halvar.

Snart ska vi forsoka att lista ut vilken vag vi kommer att ta genom landet, eventuellt sa aker vi lite soderut och ser en del av Texas, eller sa aker vi rakt Osterut genom bla. Kansas. Nagon vag blir det i alla fall, och jag tvivlar pa att nagon utav alternativen ar daliga.
Om det ar nagon som har nagot tips som ar relevant sa ar det mer an valkommet!


Tankte ladda upp ett par bilder fran de senaste dagarna och fran Seattle har pa bloggen, manga av dem finns redan upplagda pa gamla hederliga Facebook, men ni som kanske inte ar lika moderna och tjacka som jag ar kanske har missat Facebook-fenomenet och darfor kommer jag att lagga upp dem har med!






6 kommentarer:

Sööööster!!! sa...

Jag vet.. De e helt jättekonstigt att vi inte setts på så jäkla länge... Kommer bli såååååå sjukt kul att ses när du kommer hem!!! Vi landar ju bara någon dag senare än dig!!! Saknar dej massor! Hoppas att ni tar det lite lugnare nu på vägarna.. Fattas bara en natt i häktet eller nåt sånt.. :) Jag å sharre kollade faktiskt upp lite flygbiljetter till New york för ett tag sen, det var riktigt nära att vi skulle surprisa er där, men kostade skjortan p sharres jobb har bestämt en jättedum sak ang semestern i år.. De hade varit sjukt roligt annars!! Men de blir ju askul att jocke kommer "över"!! Vi måste fixa en biljett till dej hit sen också! Sjjjöönäääähve... :) Om du inte har jobb som väntar eller så kanske vi kan ka tillbaks hit tillsammans!! Vore skitkul! Nä, nu e klockan snart 03, jag kanske borde sussa... Har hållt på som en galning med städ å fix, vi har köpt möbler å grejat på balkongen idag! Å imorn e de midsommar, sill & tatis :) Hoppas ni har det toppen!!! Miss you!!! PUSS PUSS & KRAAAM!! Jerry sälsar som vanligt...! Förresten, lucas 4å, kallar sharre för Kjelle... Han kan inte säga R.. Såjäkla kul! Kjelle!! :) Kraaaaaaaaaaaaam!!

Pontus & PJ sa...

Hahahahah! Det var nog det basta jag har hort! var tvungen att skratta ut hogt! KJELLE! Herre min skapare.. det var roligt! =)

Sis sa...

Haha, ja jag vet!! De bästa e att Sharre faktiskt lyssnar till det också!! :) Glad midsommar på er där borta!!! :) Miss you!! Puss & Kraaaaaaaaaaaaaaaam!!

Sis encore... sa...

Du förresten!! Tror jag har hittat en bra låt till dej... :) Paul Nutini heter killen, låten heter Candy... Såååå bra!! :) Typ som en oldie :) Lyssna!!! Puss & kraaaaaam!

Anonym sa...

En annan också heter Justin Nozuka - After tonight.. :) Kram!

Anonym sa...

PAULO!!!!! :)