söndag 22 mars 2009

Dag 32, Koh samui, Roliga timmen

Hej på er!

Nu kommer ett inlägg som kommer i stort sett endast att handla om en enda händelse.. Nämligen den som inleddes för 1 timme sedan och tog slut för cirka 10 minuter sedan..

Jag hade varit hos Sofia för att säga att vi var klara för middagen och var på väg tillbaka till våran bungalow. Jag hade precis upptäckt att vi hade uppkoppling mot internet och spenderade därför den 20 meter långa vandringen från Hennes bungalow till våran bungalow med att surfa på internet..

När jag skulle ta det sista klivet innan dörrposten så märker jag att en sjukt stor Geco-ödla ligger på golvet framför mig och frenetiskt försöker ta sig ur den position som den då låg i, eftersom att den skulle se en garanterad död om den inte flyttade på sig.. Denna förflyttning omfattade cirka 1,5 meter och avverkades av reptilen inom loppet av 1,5 sekunder. Ödlan sköt ifrån och hoppade upp på dörren och for upp på väggen..

Resten kommer filmklippet att avslöja. Någonting som är lite intressant är att klippet innehåller två stycken Thailändska Ladyboys och två stycken 12-åriga Män.

Se och njut av denna kaos.


5 kommentarer:

Anonym sa...

"sjukt stor gecko ödla" fear factor goes thailand!
eller var det allsång på skansen?
Läskigt var det i alla fall...:)

Anonym sa...

Alltså, sade du att HON hade adamsäpple?? Går som emot det mesta man lärt sig, men vad vet jag ? Ladyboy ? Varför var man / ni tvunget ta död på stackarn ? En liten ödla är väl inte så farlig eller ? Ja ni lär väl träffa på både det ena och andra av mänsklighetens avarter, eller kanske positiva egenskaper??, vad ni än gör och vad ni än möter, so remember, this is life ! Annars håller jag med mamma Lotta att det enda som händer med oss till dess ni är åter är bara - vi har blivit äldre...Gott nog! Hur som , underbart att få vara lite delaktiga i era upplevelser i alla fall. Kristina får hem Matilda i övermorgon, stannar ett slag innan nya strapatser planeras...så det blir kul...Jag är så stolt över dig grabben min,saknar dig, din pappa

Anonym sa...

Rädd för en geckoödla, den var ju inte så stor och dom är ju jättebra att ha som husdjur, inga insekter alls hihihihihih. Mormor och Robin hade en gecko ovanför sängen bakom tavlan när vi bodde i Rayong. Ni vänjer er, mormor kan hålla er hand sen, hihihihihih.
Hörde att du pratat thai på slutet
Pontus, skitbra.

Vi fick oss ett gott skratt så här på söndagkvällen. Hoppas ni kunde sova eller drömde ni om geckoooooo

Puss & kram
Mammalotta och det skrattade bihanget

Pontus & PJ sa...

Hallå på er!

Jag kan ju påminna er smått förvirrade människor att en gecko skulle inte skrämma oss om den var som de normala är, alltså cirka 7-10 cm och sitter på väggarna. Ingen va iofs helt säker på att det här var en gecko, eftersom att den va så stor. lika stor som min fot var den i alla fall, vilket är typ 32 centimeter.. vi har bilder på den där vi har referenspunkter så att man kan uppfatta storleken.. Adamsäpple och tjejer ja, jovars, så är det här nere =) man vet inte riktigt vad som är tjej och vad som är kille här nere. och det skrämmer i alla fall mig mer än geckoödlorna.

Anonym sa...

Hej killar,vilka äventyr ni utsätter både er själva och oss för, kräldjur är väl ingen favorit precis, ändå bor jag under samma tak som tre knytnävsstora spindlar ,varav en häromdagen "löft" på glaslocket till sitt hem och ville se lite mer av hela lägenheten... efter timmar av letande så blev det så klart jag som såg den lilla damen gå tvärs över vardagsrumsgolvet och då utbröt ungefär samma sak som i eran film,ett smärre kaos, men efteråt är det ganka kul. Här hemma trodde vi fram till igår att våren hade kommit men i morse när vi vaknade hade det kommit 5 cm snö... det låter väl mysigt? Annars säger jag lite som vanligt att... njut njut njut för tiden går ju faktiskt riktigt fort trots att ni är ute i vida världen och vi väntar snällt här hemma... Massor av stora kramar från mammapia och Tommy