fredag 27 mars 2009

Dag 37, Phi Phi Island - Fyra Baht och en tolva

Halla igen!

Det var ett tag sedan bloggen uppdaterades, och det kanns som att det ar dags att ni dar hemma far en uppfattning om vad vi gor om dagarna.

Som foregaende inlagg har fortaljt sa tog vi oss fran Koh Tao till Koh Samui for att traffa de tva tjejerna som jag tidigare hade traffat pa Koh Phagnan i samband med fullmoon partyt.
Via Facebook hade vi fatt namnet pa en strand och ett Resort dit vi skulle aka.
Nar vi kommer fram till stallet, sa fanns dar inga Svenska tjejer enligt personalen, jag bad dem da att fa se listan pa folk som har checkat in och ut, och ser att det bor nagon Ingrid i ett rum, men tankte inte mycket mer pa det.

Vi hyrde ett rum i vilket fall som helst eftersom att vi var trotta efter resan, och tankte att vi skulle ta upp jakten pa de vasterbottniska tjejerna senare under kvallen.

Efter ett tag sa gick jag till receptionen aterigen och fragade om dem inte hade sett nagra tjejer bo nagonstans i narheten, tjejerna i receptionen borjade prata med anstallda pa hotellet via Walkie-talkie och en skallgang i hotellomradet borjade, inga svenska tjejer dok upp.

Efter ett tag sa kom jag pa att det var en Thailandsk handstil som hade prantat ned namnet "Ingrid" i liggarboken, och tankte darfor att det kunde vara sa att Thaimanniskan inte uppfattat att det var personen i fragas andranamn, Darfor gick jag till ett internetcafe och kollade upp andranamnet pa bada tjejerna. Den ena hette Ingrid i andranamn. Jag sprang ned till receptionen igen och kollade upp vilket rumsnummer som "Ingrid" bodde i och blev upplyst om att det var rummet brevid varat rum. Den perfekta set upen for ett practical joke.

Nar tjejerna kommit hem sa satte borjade vi dikta ihop en liten pjas dar jag skulle spela den ryska mannen som misshandlar sin fru och PJ skulle spela den ryska kvinnan som blev slagen av sin man. Det blev en succe. Tjejerna (som kunde horas tydligt genom de lovtunna vaggarna) borjade kommentera de orfilar som hordes och de kvinnliga stoningarna som foljde. kommentarer som "jag tror att dom brakar" och "han slar henne!" hordes.. mycket roligt med andra ord.

Den ena av tjejerna, Camilla, skulle aka vidare till malaysia dagen efter och den andra tjejen, Sofia, skulle stanna kvar pa Koh Samui for att senare aka hem efter sin resa som gatt via Transsibiriska/Transmongoliska jarnvagen och mynnat ut i Thailand. Vi bestamde oss for att hanga med henne ett par dagar och ta det lugnt.
Vi begav oss till Mae Nam som ligger pa Koh Samuis norra kust, och hittade bra boende dar. Samma boende som overraskade oss med ett rikt djurliv (daribland Odlor och rattor)

Pa Mae Nam hade vi det bra och tog det valdigt lugnt, Sofia solade ikapp med russinkarringarna och jag lag i poolen tills jag fick russinfingrar..

Efter ett par dagar dar sa skulle Sofia atervanda till Svealand och vi skulle satta kurs mot Phuket och Phi phi.

Allt hon lamnade efter sig var fyra baht och en tolva solkram. Och sjalvklart ett stort och valdigt bra intryck..


Just nu befinner vi oss alltsa pa Phi Phi, som egentligen bor anses som en svensk koloni, eftersom att det i stort sett endast ar svenskar som ar har, ganska irriterande enligt mig. Sjalva on ar dock extremt fin och de oar som ligger omkring Phi Phi verkar underbara. Manga av er skulle sakerligen kanna igen det fran filmen The Beach.

Laget ar alltsa under kontroll och ingen har avlidit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Näe det hoppas vi verkligen inte...vilken underbar huvudrubrik - fyra bath och en tolva -associationerna är många ! Så kul att höra av er, ånyo...att ni mår gott och njuter av kulturlivet - konst i form av teaterperformance....jobba vidare på det ni grabbar - ni verkar ha oanade talanger. Nu väntar fisksoppan, det vita vinet och "så ska det låta " fredagsmys a la svensson mao. Inte helt tokigt om än smått, med tanke på alla omständigheter. Finanskris osv...Hà de // pappa

Framtida russinkärringen Sofia ;) sa...

Åh, herregud vad jag njuter av att läsa ditt blogginlägg !!! Jag blir så glad och rörd, mina ögon tåras när jag tänker på så roligt vi hade.. Jag längtar så enormt mycket tillbaka ! Jag saknar er som bara den killar.. Haha, jag får mig vekrligen många skratt av att läsa era inlägg, jag gapskrattar bara åt detta, haha.. Jag gillar "Sofia solade ikapp med russinkärringarna och jag hängde i poolen och fick russinfingrar" haha. Jag saknar dina russinfingrar Pontus ;) (och jag är glad att mina 4 bath och 12a kommer till användning) saknar även våra husdjur på New La Paz (eller inte, haha...) jag skrattar även högt åt din beskrivning då ni skulle hitta oss på Lamai och hur ni spelade oss ett spratt.. Jag minns så tydligt vad och hur jag tänkte när jag hörde "den ryska mannen slå sin fru", haha... Kul att läsa att ni mår bra och att ingen avlidit. Fortsätt så grabbar ! Njut på, sola och bada och festa åt mig med. Jag saknar er... Här hemma är allt som vanligt, och fick jag välja skulle jag åka tillbaka kvickare än kvickast och leta upp Camilla. Jag vill bort härifrån... Puss och kram från ett kallt Lycksele (ser framemot nästa blogginlägg :) )