måndag 30 mars 2009

Dag 40, Aonang Beach, Krabi - Nya Bantningsmetoden

Hej pa er alla!

Igar sa flydde vi Phi Phi oarna efter ett par dagar av festande och sangliggande.
Vi kunde aven konstatera for nagra dagar sedan att jag "vann" kampen om vem som skulle bli rejalt magsjuk forst, en vinst som kanns halvtrist faktiskt.

Jag trodde att nagon utav oss skulle bli magsjuka redan forsta eller kanske andra veckan i Thailand, men sa blev inte fallet, utan forst efter dryga sex veckor sa kom det.
De forsta symptomen fanns dar redan for ett par dagar sedan och har sedan dess bara eskalerat och forvandlat mig till en slags sengangare med extremt lag blodsockerhalt, jag har varit oformogen att fortara diverse proviant, oformogen att dricka den mangd vatten som kroppen behover i denna varme, oformogen att utova kravande aktiviteter mm mm...
I dessa tider maste man alltid se pa situtationen fran den ljusa sidan..
Med andra ord har jag tillverkat en metod som kommer att konkurrera ut Atkins, GI och allt vad bantning heter! NICE!

Redan sahar efter ett par dagar sa kanner jag hur shortsen av ren automatik glider ned till en position som i folkmun kallas for "Gallivarehanget".

Nog om magsjuka.

Nu befinner vi oss pa Aonang Beach i Krabi och kommer att vara har tills vi trottnar pa det eller tills dess jag blir sapass bra att vi kan forflytta oss nagon annanstans.

Aonang kanns som lilla Goteborg i Thailand, eftersom att alla har pratar Goteborska, till och med Indierna i Tailorshopsen! - "Halla eller, hur e la laget?". och som ni som kanner mig kanske kanner till sa har jag inte mycket till overs for Goteborgare.. Glenn Hysen och Hakan Hellstrom har med andra ord inte gjort nagot vidare bra jobb att marknadsfora Sveriges baksida..
Goteborgare ar sa pass kanda att om man slar upp det i ett modernt lexikon sa finner man beskrivningen -"Ettrigt folkslag som bosatt sig i de regnigaste delarna av tellus, Ses ofta med Thailandsk fru i samband med en kass allsvensk fotbollsmatch skralades nagonting oforstaeligt"


Tankte nu lagga upp ett bar bilder, se och njut!










2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där grabbar! Glömde Patrik tala om att det finns ett jättebra medel just mot magsjuka att köpa. Det använde dom alla tre då vi var i Phuket sist, funkade jättebra, men Patrik kom väl inte ihåg. Här hemma går vi och dras med bondförkylningar men det blir väl bättre det med. PhiPhi ser hur mysigt ut som helst.Synd att det var så dyrt för er, annars är väl dykningen hur häftig som helst där. I Krabi var dom duktiga på svenska, och var och varannan hade bättre och billigare saker än Ullared.
Sköt om er nu och hoppas att du piggnar på dig nu Pontus.

Kramar från oss alla Mammalotta och pappatomas och bihang

Anonym sa...

Hej killar, hoppas att ni har hittat medlet som Lotta pratar om mot magsjuka, annars hoppas jag bara att du kryar på dej Pontus och får tillbaka lite krafter så allt blir roligt igen... Jag försöker att nå dej på mobilen i morgon, 1 april. vi behöver veta lite om din moppe... annars är allt under kontroll här hemma... nästan i alla fall, vi har skaffat oss höns...!!!! två stycken, det är bara små små vaktelhöns men i alla fall, ihop med dom andra fåglarna så är dom 20 stycken nu, så det börjar snart bli trångt. Nu väntar sängen för klockan börjar bli mycket så jag hoppas vi hörs i morgon på telefon, pussar och kramar i massor så länge... Mammapia & Tommy