söndag 5 april 2009

Dag 46, Aonang Beach, Krabi - Raw Chicken and Tap water, Please

Idag blev en ganska intressant dag. Inte intressant pa det dar roliga sattet, utan pa det andra, trakiga sattet.

Imorse sa bestamde vi oss for att hyra varsin moppe och bege oss ut pa en dagstur har i Krabi, mest for att se vart fan vi egentligen befinner oss.
Vi akte till en "shooting-range" som finns lite overallt i Thailand och kollade deras prislista. Nar vi senare upptackte att 10 skott med ett .22 vapen kostade lika mycket som varan dagsbudget sa tackade vi for oss och satte oss pa vara 125cc och drog vidare.

Nar jag stannade efter ett tag for att kolla till kartan sa markte jag att PJ var laangt bakom mig och korde lite konstigt, sa nar han stannade intill mig sa fragade jag hur det var med honom. inte speciellt bra. inte alls bra.

Vi bestamde oss for att aka tillbaka till Aonang sa att han kunde lagga sig och vila ett tag.
Nar vi kom tillbaka sa satte vi oss pa sangen och pratade lite, och jag retade PJ (likt han smaretat mig nar jag var magsjuk) for att det ar jobbigt som fan att bli magsjuk, och att man inte kan behalla nagonting i magen.
Precis dar, Mitt i meningen, sa satter PJ handerna for munnen och springer mot toaletten.
Jag forklarade da att det inte pa nagot satt ar trevligt att helt spontant vomera nar en kar kamrat talar till en. Lesson Learned.

Det smatt jobbiga med situationen ar att jag, just nu, kanner mig ganska pigg och kry, vilket jag inte har gjort pa en ganska lang tid. Sa pa nagot satt sa tog han over stafettpinnen som jag lamnade over.

Lite konstigt anda att man kan ga i nastan tva mander, och inte bli magsjuk alls. och sedan, helt plotsligt aka pa en riktig small. Jag menar, det ar inte sa att vi har varit radda for exempelvis is i drickan eller suspekta gatustand.. Vi har stoppat i oss det mesta med andra ord.

Forresten sa fick jag ett mail av Kilroy som berattade att flyget mellan Sydney och Auckland har blivit installt, sa vi blir tvugna att satta ett nytt datum, vilket kanns sadar faktiskt. Tydligen sa var American Airlines "valdigt valdigt ledsna", johodu, det brukar lata sa, dom kunde val inte bry sig mindre.

Nu ska jag bege mig mot gatustandet (Hepatitgrillen AB) mitt emot mig och ta mig lite "Raw chicken and tap water.." Och darefter ga och ha en magsjuke-orgie med min respartner..
Wish me luck!

Inga kommentarer: