måndag 6 april 2009

Dag 47 - Krabi, Utflyktsdag

Ni som last gardagens inlagg tror nog att ingenting annat har hant idag an sangliggande och TV-tittande. Men som tur var blev det inte fallet.

PJs sjuka mage blev battre under kvallen igar och det gjorde sa att vi kunde aka ut pa lite utflykt idag.
Vi vaknade vid 09.30, at frukost, betalade mopparna och stack emot ett vattenfall som pa kartan tycktes ligga cirka 3 mil harifran.. Sahar i efterhand kan det konstateras att vattenfallet ungefar lag 7 mil harifran.

Det var lite trubbel att hitta det fallande vattnet, sa vi fick fraga lite folk langs vagen, och de enda de tycktes kunna pa Engelska var ordet "left". Nagonting som kanske inte kan ses som en positiv egenskap nar man skall ge vagbeskrivningar.

Nar vi kom fram till Nationalparken dar vattenfallet lag sa slogs vi av en riktigt fin park av nagot slag. Ett riktigt haftigt stalle.

Efter 500 meters vandring och lattare klattring in i djungeln sa hittade vi fallet. Och uppenbarligen ville vadergudarna bjuda pa nagot litet extra, och detta kom i form utav ett skyfall.

Nar vi hade badat lite sa begav vi oss till en matmarknad i Krabi Town for att lugna vara skrikande magar.. Den matmarknaden var inte riktigt som de andra marknader vi har varit pa - den har var Thailandsk, pa riktigt.
Det fanns larver och grashoppor och annat skit som jag inte skulle stoppa i mig om jag sa holl pa att svalta ihjal. Istallet tog vi en drive-through pa Hepatitgrillen och bestallde en risplatt med lite flaskkott. Mumsigt.

Nar vi vande nosen hemat sa hamnade jag nagon minut framfor PJ i trafiken, och stallde mig da och vantade pa honom vid en korsning. Kom PJ.. Nej.
Jag stod dar i 4-5 minuter och konstaterade efter det att det var omojligt att han kunde fardas sa pass langsamt sa att han skulle ligga mer an 5 minuter efter mig, sa jag antog det varsta och satte kurs tillbaka mot Krabi Town, for att se om det hade hant en olycka eller nagonting i stil med det.
Efter 10 minuters akfard i relativt hog hastighet sa kunde jag konstatera att PJ inte hade varit inblandad i nagon olycka, och pa sa satt sa hade jag nu absolut ingen aning om vart han befann sig.

Jag brummade hem till varat Guesthouse och kollade om han var dar - Nej.
Vantade i 10 minuter pa att han skulle komma. Kom han? - Nej.
Nu borjade jag fa panik och trodde att han kanske hade pa nagon konstig vanster kommit av sig och akt vilse, sa jag hoppade upp pa moppen och drog vidare till en vag dar vi aldrig hade varit forut och jag inte kunde forsta varfor han hade akt, men samma sak dar, ingen lycka.

Nu hade jag avverkat ungefar 7 mil pa en timme och en kvar och fortfarande inte hittat honom, och jag kunde nu utesluta en olycka i alla fall, eftersom att jag hade akt pa alla vagar.
Nar jag kom hem sa ser jag att PJs moppe star utanfor, och smatt forvirrad sa oppnar jag dorren till varat rum och undrar var i helvete han hade tagit vagen. Och han hade inget direkt svar, utan mest ett "Jag vene" som flot ur munnen pa ett underbart intelligent satt. Han hade hur som helst tagit fel vag och till raga pa det fatt soppatorsk. Shit happens =)

Imorgon sa atervander vi till Bangkok och Khao San Road for att shoppa lite och ta en ytterligare titt pa miljonstaden. Ska jag vara helt arlig sa ser jag nastan mest fram emot att satta mitt arsle i en fatolj pa bussen och spela lite TV-spel. Primitivt - ja.

Forresten sa har vi cirka 33/35 grader under dagarna. Och om man ska lita pa Thailandarna sa kommer det bara att bli varmare..

Har kommer ett par bilder fran idag.






4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej killar, det börjar tryta med kommentarer till alla era inlägg men det betyder nog inte att ingen läser dom....verkligen inte! Det är en fröjd att läsa om allt som händer hos er även om det är lite lugnt mellan varven. Va skönt att även Patrik mår bättre nu, det underlättar ju en hel del att ni får vara friska. Här skiner solen idag och det är riktigt skönt, Tommy har placerat sig under "den vita bilen" i hopp om att kunna byta avgassystem och ställa på den nu till påsk... Det vore NICE var det någon som sa.
Patriks mormor har fått med sig en skvätt snus till dej Pontus, närmare bestämt fyra stockar så det hoppas jag att du klarar dej på en stund, jag la ner en ny tandboste och en tub svensk tandkräm oxå, för att väga upp lite, jag är ju din mamma!!! Ha det nu så bra och var rädda om er och njut av att ni är friska och allt annat i livet man kan vara tacksam för, STORA KRAMAR i massor till er båda två... Mammapia och han under, ni vet vad!!!

Pontus & PJ sa...

Hej!

Fan va skont det ska bli att fa lite SNUS! jag har hushallit ganska kraftigt och det ar jobbigt. =)

Har installerat en motor pa varan hemsida som visar hur manga besokare vi har per dag, och nu sa snittar vi typ 300 i veckan. sa att jag tvekar inte pa att nagon laser inlaggen =)

Unknown sa...

Tjaaaaaaaaaa. Fan vad ljuvligt!! Om man bortser från larverna och borttappandet :P Man blir allt lite lycklig i själen av att läsa om era äventyr, avis men ändå! Liksom så spontant, bara kunna dra iväg på en moppe till ett vattenfall, käka rolig mat, bad och VÄRME! ojojoj. Här är det sådär kallt men lite varmt och dimmigt och med relativt stor risk för nederbörd... Smhi lovade oss dock 16 plus och sol på lördag så jag håller tummarna:P. Ta hand om er & kör försiktigt! KRAM/Matilda

Sofia, den stekiga, hehe sa...

Hej killar ! åh, vad jag älskar att höra om era utflykter.. kul med vattenfall och värmen ! och jag förstår verkligen att du fick panik pontus av pj's försvinnande, haha.. skulle jag med ha blivit ! glad påsk på er båda ! shoppa lugnt i bangkok, för jag vet av egna erfarenheter att man blir helt tokig av allt som finns där, haha.. ;) ha en underbar påsk i bangkok ! själv ska jag jobba. och festa, självklart :) ta hand om er ! puss och kram från norrland