torsdag 16 april 2009

Dag 57, Bangkok - Avsked

Godkvall!

I morse sa lamnade vi Hua Hin for att ta oss till Bangkok och shoppa lite och sedan bege oss mot sydney.

Efter ett par dagar i Hua Hin sa borjade resan kannas lite som en chartersemester, vilket var extremt valkommet. Man glommer latt bort hur bekvamt och skont man faktiskt brukar ha det pa semestern, det ar ocksa lite darfor jag vagrar att kalla denna resa for just "semster".

Sista dagen i Hua Hin blev valdigt handelserik, vi hann med mycket saker som jag trodde att vi hade gatt miste om, och sjalvklart var det jattekul att kunna klamma in det i schemat!
Bland annat sa besokte vi den flytande marknaden som ligger mellan Bangkok och Hua Hin. En extremt haftigt uppbyggd marknad dar folk sitter i deras batar och saljer souvenirer och Singha.

Den andra anhalten var Tigertemplet, som ligger ganska nara gransen mellan Thailand och Burma.
Tigertemplet var extremt haftigt och levde verkligen upp till namnet. Vi fick klappa 250-kilos tigrar medan de lag och slumrade i den drygt 40-gradiga hettan. En annan ganska rolig sak var att munken som hade hand om tigrarna kandes bekant. Vi kom sedan pa vart vi kande igen honom fran. Antingen ar det Discovery channel eller sa ar det Animal Planet, det ar han som star och tackar for stodet som de har bistatt med for att bygga upp tigertemplet.
Det hela blev en lang resa, narmare 65 mil, men ack sa handelserik och intressant, nagonting som sent kommer att slappa fran nathinnan.

Imorse sa tog vi avsked fran Johanssons och avfard mot Bangkok, en resa som blev jobbig eftersom att A/Cn inte riktigt ville fungera, Addera en dryg 40-gradig hetta sa blir det en klibbig fard.

Som tur var sa slapp vi demonstrationerna i Bangkok, eftersom att de dog ut efter det Thailandska nyaret, som tog slut igar. Det kanns faktiskt riktigt bra att vi slapp det, det ar inte direkt nagonting som star hogt upp pa onskelistan.

Imorgon sa aker vi till Bangkoks flygplats och tar flyget till Sydney klockan 18:05, det ar med blandade kanslor som vi lamnar landet, pa grund av att man forst nu borjat forsta kulturen mycket battre. Men det kommer ocksa att bli kul att se nagot helt annat. Annan kultur, annat klimat, annan kontinent, annat land och annat folk.

Nu brinner det lite i knutarna eftersom att det finns en del saker att bocka av fran listan innan vi lamnar den har staden.

Bilder kommer att komma inom kort.

We Hears, som man sager i staterna.

2 kommentarer:

Sofia, den frusne vite svenskan.. sa...

hej kära pojkar !:) så kul att läsa om alla era äventyr än en gång.. nu fick jag uppdatera mig med 3 inlägg,vad kul =) ja, visst var tigertemplet fränt ?! jag var där förra gången jag var i thai.. vilken tur att ni inte stötte in i demonstrationerna i bangkok, ni vet väl om att jag är rädd om er ! här jobbas det för fullt, drömmer mig bort i stort sett hela tiden, mot varmare breddgrader. pontus, du har verkligen rätt om att sverige och vintern är verkligen inte mitt rätta element ! haha. sitter här på jobbet och fryser häcken av mig.. blir ännu mer avundsjuk då jag läser att ni nu åker till australien, fan vad kul ! så nästa gång får jag läsa om era roliga äventyr där:D ser framemot det ! Puss och kram på er !

Anonym sa...

Hej,

Ser att ni är på väg att klara er helskinnade från Thailand. Men Australien... Spännande med alla äckel-peckel-djur. Lycka till! säger jag bara... Själv åker jag till ett betydligt behagligare klimat: tre veckor på Gran Canaria. Sticker onsdag 22 april. Skulle inte byta mot en helvetesvistelse i Australien... Ska tänka på er när jag softar i hängmattan med en extra blodig Bloody Mary!

Hälsn, Johnny B Bad