söndag 26 april 2009

Dag 67, Sydney - Ny Video

Goddagens!

Här i Sydney har det varit lite kyligt idag, vilket har gjort att större delen av dagen har tillbringats inomhus.
Det är rätt svårt att vara produktiv när man bor som vi gör - på ett hostel, det mesta går ut på att vila sig, för man vet aldrig riktigt vad som kommer att hända, eventuellt så händer någonting riktigt kul, och då vill man vara pigg och laddad. Men idag har jag faktiskt, i brist på annat att göra, suttit och pulat med den film som jag tänkt att göra och lägga upp här på bloggen ett bra tag. Det blev ett lite större projekt än vad jag väntat mig eftersom att den här datorn lever sitt eget lilla liv och tenderar att ge upp ibland.

Någonting annat som har presterats under dagen är att vi bokat Hostel på Nya Zealand, och det känns riktigt bra.
Vi har även diskuterat kring frågan vare sig vi ska hyra bil eller inte på Nya Zealand.

Det vi har kommit fram till är att det nog blir bäst att göra så, eftersom att ingen av oss vill tillbringa tiden på Nya Zealand strandsatta i Auckland. Ett annat övertygande argument var det faktum att kostnaden att hyra bil på NZ ligger runt 35 NZD/dag, inklusive fria mil. Detta motsvarar cirka 200 SEK. Bensinen är tydligen också väldigt billig i jämförelse med vad det kostar i Sverige.
Någonting som kommer att bli intressant är att lära sig att växla med vänsterhanden istället för med högerhanden. Jag tror att det kommer att bli det "största" problemet.
Att ligga på vänster sida av vägen kommer nog inte att bli speciellt svårt att komma in i, eftersom att både Thailand och Oz har vänstertrafik.

Nu ska jag gå skallgång över internet och jaga billiga hyrbilar!

Här kommer också videon!

Cheers

2 kommentarer:

Sofia, som önskar att hon var brun igen, i klass med russinkärringen, fast utan döda russinfötter.. sa...

hej pojkar ! =) åh, vad roligt med en film, haha, vad kul att se ! roligt att ni fick er biljetter till den där rugbymatchen, kan tänka mig att det är lite annorlunda än att se ishockey här hemma.. något varmare också för den delen ;) jag röstar för att hyra bil på NZ ! har många kompisar som gjort det, bland annat en som just varit där och han var skitnöjd att han hyrde bil. man får känna sig så fri, och det kan jag verkligen förstå.. så leta på, hoppas du hittar någon billig firma, jag håller mina tummar för er :) ser framemot nästa inlägg ! här hemma är allt som vanligt, jag jobbar, det regnar faktiskt ute idag.. deppväder ! på torsdag är det valborg och då ska det firas ;) fylla ! haha. saknar er. puss och kram. ps. hoppas det inte gjorde nåt att jag lånade din bilder PJ på facebook:)

Anonym sa...

Hahah skön film killar o jag måste nog erkänna att ni är riktiga stålkillar som vågar klappa tigern. Och sen måste jag också erkänna att filmens början o slut är bäst. med era "fulla" miner och din gång för nedförsbacken är fantastisk.

puss på er!