torsdag 23 april 2009

Dag 64, Woollomooloo, Sydney - A girl can dream

G´day!

Dagen påbörjades med upptäckandet av att frukosten var slut här på vårat Hostel, detta resulterade i en morgonpromenad (cirka 60 meter/5 minuter) till Subway för att stilla de gastronomiska behoven.
Subway har för övrigt blivit något av ett standardställe för oss. Vissa dagar äter vi Frukost, Lunch och middag där och har faktiskt inte tröttnat än.

Dagen i övrigt har bestått av promenerande i staden, någonting som tar upp större delen av våran tid, men som faktiskt är både skönt och rätt edukativt med tanke på att man faktiskt får se staden, någonting man inte gör i ett tåg X antal meter under marken.

Just nu sitter jag i köket/vardagsrummet/allrummet här i våran lya och skriver detta inlägg. Någonting som kanske skulle förvåna en del av er, är att vi har en sjukt fin utsikt härifrån.
Med "sjukt fin utsikt" menar jag Sydneys Skyline, som faktiskt är slående fin, självklart ser vi även det ofattbart omtalade Operahuset. Detta för ynka 15 AUD per natt (90 SEK).

Alla vi människor har våra drömmar - eller hur?
Till exempel att Krig inte skulle finnas, att vapnet aldrig hade påkommits, att Fredrik Reinfeldt hade hår, att Pringels lanserade nya chips - I påse, och att Carola skulle omkomma i en tragisk skidliftsolycka. Har jag rätt?
Dessa saker ingår självklart i listan över mina drömmar som jag innerligt hoppas kommer att förverkligas. En annan sak som faktiskt hamnar överst på listan (det stämmer, över krig och vapen) är en Apple MacBook.
Idag gick vi återigen förbi Sydneys kollosala Apple Store och jag gick dregglandes förbi och drömde mig bort, frågan är om den är värd priset. Tiden kommer förmodligen att avslöja det.

Här kommer den berömda utsikten från vårat Hostel samt ett par bilder från Darling Harbour.

Cheers



4 kommentarer:

Anonym sa...

du kan ju byta in den fina kameran du fick av mig mot en mac... eller?
/ Joa

Elena sa...

Riktigt trevligt ni verkar ha det, Sydney har ja alltid velat se :) Hoppas resten av resan fortsätter på samma spår, ha det bra !

Sofia, den arbetande saken sa...

åh, låter helt uuuuunderbart ! heeeeelt underbart och jag är så avundsjuk.. så vackra bilder ni lägger upp, jag drömmer mig verkligen bort och önskar jag var på eran sida av världen ;) jag dregglar bara av tanken.. ni verkar bo på ett riktigt bra guesthouse också, fan vad nice ! och hörrni, subway kommer ni väl snart vara less på.. då får ni köra sönder doncen istället, hehe. här sitter jag på jobbet och drömmer mig bort, slutar snart, ute är det mörkt och kallt, och jag ska snart promenera hem med ipoden, lyssna på musik och drömma mig bort ytterligare.. om du nu är så sugen på Applen så sluta dreggla och köp den ! ;) har du råd, så kör hårt, annars kommer du bara gå och tänka på den i framtiden.. köp köp köp :) pusspuss och kramkram

denize sa...

subways ar som varan 7 eleven! frukost lunch middag! sjukt avis pa er!